Blogs

Spojená škola Juraja Henischa, Slovenská 5, Bardejov

Bezpečnejšie cesty? Nové technológie nestačia, aj ľudia sa musia správať inak.

Bezpečnejšie cesty? Nové technológie nestačia, aj ľudia sa musia správať inak.

Výchova

Nasadenie novej technológie je jednoduchšie ako výchova šoférov.

DETROIT, BARDEJOV. Automobilky - a v konečnom dôsledku aj zákazníci - sa čoraz viac spoliehajú na bezpečnostné systémy v autách. Ak chceme znížiť úmrtnosť na cestách, musíme zmeniť aj správanie ľudí, píše portál Automotive news.
Vo svojom vyhlásení to povedal Mark Rosekind, správca amerického národného úradu pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA). Reagoval tým na sedempercentný medziročný nárast úmrtí pri dopravných nehodách v USA - minulý rok zomrelo na cestách 35 200 ľudí, v roku 2014 len 32 675.

Viac míľ, viac mŕtvych

Rast úmrtnosti vysvetľuje fakt, že Američania - najmä vďaka lacnému benzínu - minulý rok súhrnne najazdili viac míľ, ako rok predtým. Elon Musk vo svojom blogu uvádza, že na cestách v USA zomrie v priemere jeden človek na 94 miliónov prejazdených míľ. Dôvodom je však aj rastúci počet mŕtvych motorkárov, cyklistov a chodcov.
Cieľom je podľa Marka Rosekinda nulová úmrtnosť na cestách. Tá sa dá dosiahnuť práve kombináciou používania technológií a zmenou ľudského správania. “Technológie nefungujú stopercentne a ľudia tiež nie sú úplne perfektní, no spolu by sme sa mohli dostať na nulu,” hovorí Mark Rosekind.

“V automobilovom priemysle sa sústredíme na implementáciu nových technológií, pretože človeka len tak nezmeníme. Môžeme zmeniť naše správanie - no ide to len veľmi ťažko,” dodal.

ZDROJ: Správy/ auto.sme.sk
Bezpečnejšie cesty? Nové technológie nestačia, aj ľudia sa musia správať inak.
FLickr (Zdroj: Foto Flickr / CC Zengame)
Chodíš na stránky Flash? Zanechaj tu komentár.

Ing. František Haluška Ing. František Haluška